Hur lyckas du med Tankeledarskap? - LinkedKurs

Hur lyckas du med Tankeledarskap?

Innan vi går in på de konkreta tipsen i denna artikeln så tänkte jag först kort förklara vad Tankeledarskap är:

Med hjälp av sociala medier och digital marknadsföring, kan vi idag nå ut till kunder enklare och billigare än någonsin, om vi vet hur vi skall göra. Och det som har hänt, är att flera företag och stora brands börjar använda sig av detta.

Sociala medier är en integrerad del av vår vardag idag.

Vi har tröttnat på att bli bombarderade av kommersiella budskap från stora brands och företag.

Istället drar vi oss till tankeledare, eller influensers innanför branscher som intresserar oss.

Vi vill bygga en relation till en person som förstår oss och detta skapar en helt annan typ av effekt.

Det blir mer äkta och genuint om det görs riktigt!

Det är för att dem här tankeledarna står för personlighet, och vi bygger en mycket närmare relation till dessa. Vi kopplar ihop oss med denna personens tankar, värden och vad den personen gör och står för.

Det betyder att om vi vill nå ut till våra drömkunder, då bör vi skapa denna tankeledarpositionen, som gör att vi kan nå ut till personer som faktiskt är intresserade av det vi gör.

Och det är detta som är Tankeledarskap!

Efter att ha hjälpt ett antal med vårt koncept Tankeledarskap nu så har vi märkt att det är några saker som går igen hos de som verkligen lyckas och blir förebilder och de ledande experterna innanför sin bransch.

Jag tänkte dela med mig av dessa sakerna idag och de är:

1: Ödmjukhet

Detta är faktiskt det största som håller tillbaka många potentiella Tankeledare idag, det handlar om att våga vara ödmjuk och ta hjälp utifrån, detta sitter djupt hos de som lyckas – de vågar ta hjälp och omringar sig av experter som hjälper de med det de inte kan få på plats.

Det är lättare att lyssna till en expert än att hitta på hjulet på egen hand och slösa massor av tid på saker som någon lätt kan hjälpa dig med…

2: Strategi

Detta är grunden till hur du ska jobba långsiktigt med Tankeledarskap, när vi jobbar med de som lyckas så lägger vi en strategi som både är baserad på din unika personlighet (vi kallar detta Din Unika Tankeledar Personlighet) och också vad du ska använda dig av för innehåll för att skapa maximalt engagemang, sen har vi flera delar i strategiarbetet såklart av en men detta är en bra start… 😊

Detta gör att osäkerheten runt vad man faktiskt ska lägga ut för innehåll försvinner och man kan fokusera på att leverera värde och skapa en långsiktig relation till sin målgrupp.

3: Process + Taktiker

Sedan kommer aktiviteterna, vad är det vi ska göra veckovis?

Hur mycket tid behövs för att lyckas med detta?

Faktiskt så tar det förvånansvärt lite tid om man gör det på riktigt sätt, såklart krävs det en tidsinvestering först för att lägga grunden men sedan går det lättare och lättare och du kan spendera din tid på att fokusera på det du är grym på -> Leverera värde till dina kunder!

Detta är det som går igen hos de som lyckas med Tankeledarskap, förhoppningsvis var det nyttigt för dig med! 😊

Vill du satsa på Tankeledarskap nu och i 2020?

Vill du lära dig mer om hur vi kan hjälpa just dig med Tankeledarskap?

Gå in på ➡️➡️ Tankeledarskap.se

Ta gärna kontakt om du skulle behöva hjälp kring hur just du kan bli en Tankeledare eller om du har andra frågor 🙂

☛ www.linkedkurs.se
✉ christoffer@linkedkurs.se

linkedin.com/in/christofferbertilsson

Lycka till!

Mvh,

Christoffer Bertilsson och resten av LinkedKurs teamet