Hur du med 3 Enkla Steg kan hitta dina Drömkunder på LinkedIn - LinkedKurs

Hur du med 3 Enkla Steg kan hitta dina Drömkunder på LinkedIn

tre-steg-till-dromkunder-pa-linkedin-final

 

På LinkedIn så har vi en databas med många tungvikts personer, alltså individer som har flera års erfarenhet på nacken och sitter i höga positionen, det är därför detta är en guld plattform för dig som vill få tag i företagsledare eller de som är mer betalningsvilliga.

Om detta är några av de personerna du skulle säga är din drömkund så är denna artikel för dig, vi ska gå igenom hur du med tre relativt enkla steg kan hitta fram till dessa drömkunderna med LinkedIn.

Så är du redo? Vi börjar med första steget:

 

Steg 1 – Vem är din drömkund?

Det första vi måste ha på plats innan vi kan aktivt gå ut och leta är detta – vem är din drömkund?

Detta kan verka väldigt simpelt men är en extremt kraftfull övning som ger dig fokus, så ta en stund och tänk igenom detta och skriv ner dessa kriterier om din drömkund:

 

  • Vad har de för yrke?
  • Vilket företag jobbar de för?
  • Vad är deras geografiska position?

 

Bara dessa tre frågorna kommer att ge oss en väldigt bra startpunkt som vi kan använda vidare när vi ska hitta dessa kunderna, så när du har detta på plats kan vi gå vidare till nästa steg.

 

Steg 2 – Använd LinkedIn’s avancerade sökfunktion

Nu när vi vet vem vi ska nå ut till så kan vi med hjälp av LinkedIn’s kraftfulla sökmotor hitta fram till dessa.

Så ta det du har skrivit ner om dina drömkunder och knappa in det i den avancerade sökfunktionen, och börja sök efter dina drömkunder på LinkedIn.

Du kommer snabbt se att de resultatena du får om du gjort detta riktigt är väldigt innanför de kunderna du vill komma åt, så ta och gör ett par sök och spara dessa listorna till nästa punkt.

linkedin-avanceratsok

Steg 3 – Lägg till dom i ditt nätverk

I det sista steget så har vi nu hittat dessa personerna så nu ska vi ta det vidare och lägga till dessa personerna i vårat nätverk, och ett viktigt tips: Skriv alltid personliga invitationer som visar till en bra anledning till att du lägger till dom på LinkedIn.

När du skickar ut personliga invitationer så ökar chansen stort att de lägger till dig då du kommer att först och främst stå ut och om du ger dom en bra anledning så ser dom att dom vinner något på detta med vilket är en va de största drivkrafterna vi har när vi gör olika val i livet.

bygg-ditt-natverk

 

 

 

 

 

 

 

 

Sen när vi väl har dessa drömkunderna i vårat nätverk så kan vi enkelt bygga relationen vidare till vad nu vårat slutmål kan vara om det är flera affärsmöjligheter, utveckla din karriär eller skapa ett starkare affärsnätverk.

Så nu när du har denna process på plats så vill du såklart utveckla din LinkedIn satsning med? Bra då har vi en 11 stegs checklista som kommer hjälpa dig att bygga en personlig LinkedIn profil som skapar det rätta intrycket du kan ladda ner den här under:

 

LOGO LinkedKurs5

Vill du lära dig EXAKT hur du ska använda LinkedIn strategiskt för att nå dina professionella MÅL?

LinkedIn är idag den viktigaste plattformen för professionella och det finns MÅNGA möjligheter här!

Men…

Många professionella förstår fortfarande inte hur de ska använda plattformen strategiskt.

Därför har jag satt ihop ett helt nytt webinarie för att visa dig vägen till din LinkedIn framgång.

Vill du ha en gratis plats på detta?

>> Du kan registrera dig genom att klicka vidare här.

Ta gärna även kontakt med mig om du vill lära dig mer om LinkedIn! ?

Du hittar mig på  Christoffer Bertilsson på LinkedIn!

Passa även på att lägga till mig i ditt nätverk, om jag inte redan är där.

Jag ser fram emot att hjälpa dig vidare med LinkedIn!